Curiositats

diumenge, 7 de febrer del 2016

Evolució dins l'àmbit de la publicitat

A continuació hem publicat una sèrie de videos on es reflexa a la perfecció l'evolusió que ha tingut la manera de fer publicitat, la manera d'enfocar les idees que es volen transmetre i els conceptes que es tracten.

Aquest recull de videos, començen a partir de l'any 1980 i acaba fins a l'actualitat.


Anys 70



A aquest anunci podem observar com la marca coca-cola intenta captar l'atenció de la gent a partir d'una composició de diferents imatges, com per exemple la "reunió" d'una sèrie de persones que canten  per celebrar aquesta temporada de l'any, com és el Nadal, al final de l'anunci apareix un gran abre de nadal de qualque manera "format per les persones" que apareixen a l'anunci i així simbolitzant la unió de la família i els amics a aquesta temporada de l'any.

Anys 90



A aquest seguits de videos podem observar com coca-cola, enfoca la seva marca cap als joves, a l'amistad.

Any 2006



A aquest anunci ja de segle XXI, podem observar que la marca segueix enfocant el seu producte cap als joves, aquí en concret, apareixen un nin i una nina, el nin, intenta cridar l'atenció de la nina i ho fa regalant-li una coca-cola a la nina.

Any 2008



Aquest anunci, està enfocat, com anys anteriors, a la joventut, la diversió, l'amor d'adolescència. Aquí en concret la coca-cola, simbolitza un producte que et dóna força i energia per aconseguir els teus proposits.

Any 2009




Aquest anunci, coca-cola intenta cridar l'atenció del públic, mitjançant la tendresa.
Apareix un home de 102 anys amb un nadó acabat de nèixer, així ajuntant l'home més vell amb  el nadó més jove. Aquest home durant l'anunci parla i intenta explicar el valor de la vida i la sort que tenim d'haver nascut.

Any 2014



Aquest video va intentar relacionar la primera besada d'una persona amb la primera vegada que provaries aquell tipus de coca-cola (coca-cola life) que la marca havia tret nova al mercat.
Cal dir que aquest anunci va ser prohibit a 50 països ja que la manera en que expresaven la idea que volien transmetre, no va ser l'adequada.


Any 2015



Aquest anunci enllaça la innocència dels nins petits que conten als seus pares el que els altres nois de la seva classe, els hi han dit, expresions referent a la família, i aquesta, la seva resposta-pregunta és : "Si pudieras elegir a tu família, los elegirías?" i tots els nois contesten que si.
Intenta captar la nostra atenció a partir de la tendresa, la innocència i la importància d'estimar i valorar el que tens.

Any 2016



Aquest anunci intenta captar l'atenció dels joves i ho fa mitjançant els recursos de l'amistad, la diversió, la música, l'amor, l'estiu i la locura dels adolescents.



Com es pot veure en tots aquests anuncis publicats anteriorment podem observar la evolució de la marca, ja que d'un principi es basava més en captar l'atenció de tot tipus de públic i a principis de segle XXI ja enfocava més la marca a la gent jove. Així i tot, a segons quina anuncis, hi apareixen tot tipus de persona i edat. La marca no només ho vol enfocar als joves, per això cal dir que en general va dirigit als joves però que a segons quins també fa referència a tot tipus d'edat.

Com a opinió personal: cal dir que l'anunci que m'ha cridat més l'atenció i un dels que més m'ha agradat fins al moment és el de l'any 2009, ja que hi apareix un familiar d'un familiar meu i el qual la tendresa, i les paraules que ens va voler transmetre, vaig trobar que eren molt adequades.
El darrer anunci publicat per coca-cola el de l'any 2016, també m'ha cridat molt l'atenció ja que a mi concretament em fa recordar a l'estiu i l'amistad.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada