Dimarts 9/02/2016, els alumnes de cultura audiovisual hem visitat el museu esbaluard, per fer una visita de les obres de Rafa Forteza, que a continuació es troben algunes imatges de les seves obrers i de la nostra visita al museu.
Informació:
Rafa Forteza (Palma de Mallorca, 1955) és un dels artistes més significatius per entendre el decurs de la pintura a Espanya en les darreres dècades i aquesta exposició posa en relleu com es va condemnar ell mateix a conduir cap a un mateix indret expressions sintàctiques diferents, tot projectant un espai intersticial que acull friccions i discontinuïtats en medis com la pintura, el dibuix, el gravat, l’escultura i la instal·lació.
En l’exposició, l’espai expositiu d’Es Baluard funciona com l’estudi de l’artista en el qual s’exhibeix una sèrie d’obres representatives de la seva feina des del principi dels anys noranta fins avui, però també una manera de crear que neix d’una necessitat interior que actua com característica d’obres formalment diferents, a manera de fil conductor. Així, el títol de la mostra, «El tremolor de la màscara», pres d’unes paraules que Antonio Saura va dedicar a l’artista, cerca ressaltar aquesta idea de la pintura i l’art com quelcom que s’amaga però que s’enuncia, quelcom que emergeix però que es conté, com un enigma, que caracteritza l’obra de Rafa Forteza.
En les seves obres més recents, Rafa Forteza actua des del crit babèlic del color, però la sensació abismal és la mateixa que apareixia en les seves obres més silencioses, més austeres cromàticament, i que caracteritzaren els seus anys vuitanta.
En la pintura de Rafa Forteza les imatges lleneguen, cristal·litzen a la superfície. L’exploració prèvia i la seva manera de treballar empàticament amb l’interior de la superfície ens recorden que el coneixement, l’experiència, es construeixen activament a força de fragments.
Quant al color, cada vegada és més decididament no naturalista, tot i que, paradoxalment, és més vertader, més fidel al present fluorescent d’un món cada cop més informatitzat. Mentre, les seves escultures s’acosten a la concepció dels penetrables d’Hélio Oiticica i conviuen amb una pintura que surt de l’espai i es relaciona amb l’arquitectura, car funda aquest espai.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada